Află totul despre conținutul nutrițional al fructelor și beneficiile acestora în sezonul rece

Timpul de citire:4min
babane struguri mere fructe
Iarna, odată cu vremea rece, organismul nostru are nevoie de o cantitate mare de vitamine pentru a-și menține imunitatea și rezistența la infecții și boli virale. Pentru a face acest lucru, specialiștii ne recomandă să mâncăm fructe în fiecare zi. Prin urmare, în loc să consumi dulciuri la desert, este mai bine să mănânci fructe nu numai gustoase, ci și sănătoase.
În cele ce urmează, ți-am pregătit lista fructelor perfecte pentru sezonul rece. Tot aici vei afla și detalii importante despre conținutul lor nutrițional. Ia-ți un creion și haide să facem notițe.

bananele

Acestea elimină surplusul de lichide din organism și scad tensiunea arterială. Sunt recomandate persoanelor ce suferă de anemie, deoarece conțin cantitatea necesară de fier, potasiu și magneziu. Aceste oligoelemente normalizează nivelul hemoglobinei. Așadar, bananele proaspete nu trebuie să lipsească din dieta sezonului rece.

portocale grapefruit lamai

Portocalele

Acestea au multe calități benefice, majoritatea sunt datorate vitaminei C. În plus, portocalele conțin elemente precum calciu, potasiu, magneziu și vitamina B. Vara asociem portocalele cu o oranjadă ce ne scapă de sete, pe când iarna, ajunul Revelionului este perioada perfectă de a le savura ca atare. Nutriționiștii recomandă să le consumăm separat de mesele copioase, pentru a nu dezechilibra aciditatea sistemului digestiv.

Grapefruit

Fructul exotic are un gust ușor amar și o nuanță bogată de roșu. Grapefruitul este foarte benefic pentru organism, conține vitamina C, precum și alte vitamine precum A, B și E. Nutriționiștii îl recomandă spre consum persoanelor care doresc să slăbească, deoarece acesta conține o enzimă ce arde grăsimile și ajută la absorbția și reducerea amidonului și zahărului din organism.

Mandarinele

Nu confunda mandarinele cu clementinele citrice. Primele sunt mai acre, ușor turtite, iar cele din urmă au o formă mai rotundă și sunt mult mai dulci. Mandarinele pot îmbunătăți digestia și pofta de mâncare și sunt, de asemenea, bogate în vitamine și minerale importante pentru sistemul sangvin.

Pomelo

Fiind un fruct de dimensiuni impresionante, cu un gust dulce-acrișor, pomelo seamănă cu grapefruitul după textură și substanțe nutritive. Când cumperi pomelo, fii atent la culoarea acestuia, ea trebuie să fie uniformă. Dacă fructul are o parte galbenă sau roz, iar cealaltă puțin verzuie, fructul nu este copt și nu va fi gustos, ci uscat.

Ananasul

Acesta are în compoziția sa o cantitate mare de vitamina C, precum și vitamine aparținând grupei B și PP. Ananasul îmbunătățește funcționarea intestinelor și descompune perfect grăsimile, crește imunitatea. Prin urmare, iarna, consumul de ananas este extrem de important pentru organism. Cantitatea perfectă constituie 2 - 3 felii de 2 ori pe săptămână.

AI POFTĂ DE CEVA GUSTOS? 

Acum poți plasa comanda pe site, și noi iți livrăm direct la ușă

rodii migdale kiwi

Rodiile

Fiind originare din Orientul Mijlociu, rodiile sunt fructele ideale pentru consolidarea sistemului imunitar. Când cumperi rodii, asigură-te că acorzi maximă atenție cojii fructelor. Ar trebui să fie puțin uscată, să aibă o nuanță gălbuie, portocalie sau maro. Rodia este bogată în elemente nutritive precum: fier, iod, fosfor, magneziu, potasiu și altele.

Merele

Merele conțin vitaminele A, C, B1, B2, PP și E, precum și magneziu, fosfor, iod, fier, seleniu, potasiu, calciu și zinc. Împreună, ele ne oferă vitalitate, ne ajută să facem față situațiilor stresante, să îmbunătățim funcția creierului și să ne consolidăm sistemul cardiovascular.

Pitahaya

fructul dragonuluiChiar dacă este un fruct neobișnuit pentru Europa de Vest, pitahaya este extrem de benefic pentru organismul nostru. Este apos, nu are un conținut ridicat de calorii, conține vitamine B și C, precum și fosfor. Îl poți consuma făcând un smoothie cu banane, căpșuni și iaurt. Fii sigur că îți vei lua doza de energie pentru întreaga zi.

Curmal japonez

Având o nuanță portocalie strălucitoare, curmalul japonez este cunoscut ca „fructul ce îți face gura pungă”. Este foarte dulce doar dacă este copt, cel verde are un gust astringent. Atunci când cumperi fructul de kaki și îl preferi moale, frunzele sale nu trebuie să fie verzi, ci puțin maronii uscate. Curmalul japonez este benefic pentru sistemul cardiovascular, minimizează riscul bolilor cardiace.Acum, când o listă bogată de fructe, accesează metro.zakaz.md și comandă online fructele tale preferate.

În rețeaua de magazine online METRO găsești o mulțime de fructe proaspete, gata să ajungă pe masa ta. Menține o dietă sănătoasă și bucură-te de fiecare îmbucătură a fructelor autohtone și exotice. Sistemul tău imunitar îți va fi extrem de recunoscător!