Înregistrare client nou

Aplică pentru cardul METRO

Fructe și Legume

În fiecare zi METRO oferă un sortiment variat de fructe și legume proaspete direct de la producatorii locali și străini. Asigurăm în permanență cea mai bună calitate și prospețime a fructelor și legumelor.


Sortiment Legume și Fructe



INFO

  • Varietate

    METRO oferă o largă varietate de fructe și legume atît locale, cît și de import. Calitatea și prospețimea garantate, precum și prețurile avantajoase oferă clienților noștri satisfacția de a face cumpărături în magazinele METRO.

  • Calitate

    Compania METRO respectă standardele sanitare stricte, care asigură o garanție sută la sută a prospețimii și a calității produselor livrate.

  • Sortiment

    Sortimentul conține mai mult de 300 tipuri de fructe și legume proaspete, precum și fructe uscate: de la mere, pere, citrice și pepeni, la kiwi, fructul pasiunii și diverse tipuri de fructe de padure.

    Gama largă de sortiment se realizează în funcție de cerințele clientului, luînd în considerare efectele de sezonalitate.



Rolul legumelor și fructelor în nutriție este extrem de ridicat, ele sunt de o importanță majoră pentru sănătatea umană. Este dificil să vă imaginați o dietă echilibrată, în adevăratul sens al cuvântului, fără o mulțime de legume și fructe.

fructe-legume-general

Acestea nu pot fi înlocuite cu alte produse. Legumele și fructele conțin multe vitamine, carbohidrați, substanțe minerale, acizi organici. Ele sunt surse de compuși biologic activi care sunt utilizați pentru prevenirea și tratamentul bolilor de sânge, organelor digestive, sistemului cardiovascular, bolilor sistemului nervos, precum și arteriosclerozei și tulburărilor metabolice. Un avantaj greu de ignorat este că se pot găsi fructe și legume la preț redus în orice perioadă a anului, variind de la sezon la sezon meniul.

asorti-legume

Fibrele și pectina din fructe și legume sunt extrem de utile pentru organismul uman. Fibra normalizează activitatea gastrointestinală, consolidează peristaltismul intestinal, îmbunătățește digestia și excreția zgurii și a colesterolului din organism. Pectina joacă rolul de detoxificant, care neutralizează și elimină toxinele de diferite origini din organism.

Valoarea biologică a produselor depinde și de modul în care produsele sunt păstrate și prelucrate. În mod special acesta se referă la păstrarea vitaminelor. De exemplu, atunci când se prepară gemul, cantitatea de acid ascorbic din fructe se pierde cu 50-70 %. Vitaminele sunt foarte importante și funcționale în nutriția umană, ajută organismul să lupte împotriva diferitor boli, în special ceea ce privește vitaminele A, B și C. Lipsa de vitamine duce la tulburări metabolice, pierderea vederii, descuamarea pielii, căderea părului, sângerarea gingiilor, etc. O cantitate mare de vitamine se găsește în roșii, ceapă verde, morcovi, fasole, mazăre verde, coacăză neagră, citrice, alte fructe și legume.

portocale

Fructele conțin săruri ale acizilor organici care neutralizează produsele acide existente în organism, ceea ce este foarte important în anumite boli precum diabetul, atunci când organismul suferă de exces de alimente acide. Sărurile minerale au un efect benefic asupra funcției ficatului, a glandelor salivare, a pancreasului, datorită cărora hrana este bine digerată.

Legumele și fructele sunt bogate în potasiu, ce sporește eliberarea de apă și sare din organism prin intermediul rinichilor și, de asemenea, îmbunătățește alimentarea creierului cu oxigen și joacă un rol important în transmiterea impulsurilor nervoase. Această proprietate a potasiului este de neprețuit pentru tratamentul bolilor renale, sistemului cardiovascular, etc.

Numeroase legume și fructe conțin fier, precum și alte microelemente: zinc, cupru, iod, mangan, fluor, etc. Toate acestea sunt importante pentru menținerea funcționării normale a corpului, mai ales în sarcină și în frageda copilărie.

Este clar de ce importanța legumelor și a fructelor crește pentru femeile însărcinate. Acestea stimulează pofta de mâncare și îmbunătățesc digestia. Acestea se caracterizează prin lipsa colesterolului și a acizilor grași, dar conțin foarte multe vitamine, acizi nucleici, minerale și sunt indispensabile în nutriția oricărei persoane.

Rolul legumelor și fructelor este, de asemenea, vital în alimentația unui copil. Copiii au nevoie de o mulțime de carbohidrați și de glucoză, conținute în fructe de pădure, struguri, căpșuni, portocale, morcovi, din care puteți prepara diverse sucuri și piureuri.

fructe-capsuni

Atunci când organismul nu primește cantitatea necesară de substanțe și vitamine, se încetinește dezvoltarea, se pot dezvolta diverse boli, poate avea loc îmbătrânirea prematură a organismului. De aceea este atât de important să consumați o doză suficientă de legume și fructe proaspete în alimentația zilnică.

Datorită tehnologiilor moderne din industria alimentară există o posibilitate de prelucrare a fructelor și legumelor, fără a pierde valoarea lor nutritivă. Pentru a păstra toate proprietățile, la prelucrarea legumelor și fructelor în condiții casnice, este nevoie să respectați câteva reguli: spălați fructele în apă rece pentru a curăța doar un strat subțire a învelișului exterior, fără ca să curățați coaja împreună cu pulpa. În cazul legumelor, cel mai bine este să optați pentru coacerea sau pregătirea pe aburi a acestora.

salata-boluri

Nu neglijați doar consumul de legume pregătite, dar și crude. Legumele crude conțin mai multe vitamine și săruri minerale. În timpul iernii, când nu sunt atât de multe legume proaspete, se recomandă să mâncați varză și roșii, acestea au proprietatea de a conserva pentru o perioadă lungă de timp vitamina C.

varza-rosii

Cum să mâncăm corect fructele și legumele? Sfaturile și recomandările nutriționiștilor!

Pentru ca organismul nostru să primească toate componentele vitale funcționării acestuia, este foarte important să știm cum să ne alimentăm corect, astfel încât toate vitaminele, macro- și microelementele să fie digerate corect. Nu este nevoie de careva trucuri complicate, dar este nevoie să memorați câteva reguli elementare, ce ar trebui să devină o obișnuință, dacă doriți să rămâneți sănătos timp de mai mulți ani.

Ce este folositor pentru organism?

Nu putem să nu apreciem substanțele nutritive din fructe și legume. Cu toate acestea, și aici, sunt câteva reguli.

Fructele. De exemplu, în consumul zilnic de fructe putem include mere, pere, prune, caise. Două-trei ori pe săptămână putem să ne delectăm cu struguri de poamă, pepene galben și banane.

Legume. În ceea ce ține de legume, regulat putem consuma morcov, sfeclă, varză, castraveți, roșii, vinete, prelucrate termic, ardei și frunze de salată.

Cartoful mult adorat. Despre cartof circulă o mulțime de zvonuri, dar nutriționiștii susțin într-un glas: cel mai bine este să îl mâncați fiert. Doar în acest caz va fi util organismului.

Legumele marinate și murate. În legumele puse la murat şi în cele marinate conţinutul de nitraţi se reduce până la 50%, dar sănătoase sunt doar acele murături, ce nu conțin conservanți dăunători. Consultând eticheta, veți putea completa fără griji felurile principale cu un platou cu morcov marinat, varză murată, roșii marinate sau muarte, castraveti marinați, etc.

legume-murate

În afara sezonului natural de recoltare, puteți folosi cu încredere fructe uscate! Indiferent dacă optați să le procurați (există diverse sortimente, multe la preț redus) sau alegeți să aveți un aparat de deshidratat pentru bucătăria personală, puteți face rezerve pentru orice sezon. Fructele uscate sunt perfecte pentru gustări sănătoase, atunci când agenda zilei nu permite o masă completă, iar legumele dehidratate pot fi utilizate la gătitul bucatelor preferate, chiar și iarna.

 

O altă modalitate de a introduce în alimentația zilnică fructele și legumele este preparearea de sucuri sau smoothie. Un storcător de fructe poate face minuni în relația copilor cu fructele și legumele și vă poate oferi o oportunitate sănătoasă chiar dumneavoastră, comparativ cu băuturile dulci sau gazate din comerț.  Sucurile trebuie utilizate cu atenție – ca să nu pierdeți fibrele din masa uscată rămasă, o puteți folosi în garnituri sau smoothie.

 

Ce și când mâncăm?

  • Este recomandat să mâncăm legume pe tot parcursul zilei. Excepții ar fi sfecla, morcovul, dovleceii, care trebuie mâncați până la ora 12.
  • Doza zilnică de fructe trebuie să fie consumată până la ora 16. Luați aminte, că trebuie să le consumați ca masă aparte, nu desert. Acest lucru vă ajută să evitați fermentarea alimentelor, ce se transformă în acid.
  • În mod similar, e contraindicat să beți sucuri după ce ați mâncat. Prin urmare, beți băuturile dvs. preferate în intervalul dintre mese, nu și în timpul sau după acestea. Un aparat de facut suc bun este o metodă eficientă de a varia modul de consum a fructelor și legumelor, dar nicidecum singura metodă demnă de a fi utilizată.
  • Dacă doriți să pierdeți în greutate, consumați suc de roșii, care potolește setea și este foarte util pentru persoanele predispuse la supraponderalitate. Mai mult chiar, licopenul din acesta vă va proteja eficient de afecțiuni oncologice.
rosii-cherry

E bine să știți!

  • Merele trebuie mâncate cu 30-40 min înainte de mâncare. Fibrele vă permit să vă potoliți foamea și să mâncați ulterior mai puțin.
  • Pepenele galben nu este compatibil cu alte alimente. Este bine să îl mâncați cu o jumătate de oră înainte de masă. Nu se permite să beți după aceasta apă, suc sau orice altceva.
  • După ce mâncați banane, smochine sau alte fructe „ cărnoase”, nu mâncați nimic altceva timp de o oră. Permiteți tuturor substanțelor nutritive să fie absorbite în organism.
  • Roșiile sunt singurele fructe care devin mai sănătoase după fierbere! Deci un suc de roșii fără aditivi este chiar mai sănătos decât o roșie proaspătă, servită în calitate de garnitură!