Înregistrare client nou

Aplică pentru cardul METRO

METRO Potentials

HB_940x200px
METRO Potentials este un program unic de dezvoltare dedicat tinerilor profesioniști, care oferă posibilitatea de a efectua un stagiu de formare profesională. Astfel, vei avea ocazia de a activa în cadrul diferitor departamente ale companiei, inclusiv în sediul central din Düsseldorf! Vei beneficia de diverse oportunități, de a dezvolta o carieră de succes, de a vizita și studia în alte țări unde este prezent METRO Cash & Carry. Vei avea posibilitatea de a demonstra abilitățile și capacitățile în deplină măsură, astfel contribuind la consolidarea succesului clienților noștri.
web_310x120px_v2_3
web_310x120px_v3_2


Informații cheie despre program

  • Perioada de stagiu: 2 ani
  • Locația: În primul an stagiul va avea loc în Moldova iar în al doilea an se va desfășura: 3 luni în Düsseldorf și 6 luni în țările în care activează compania METRO Cash & Carry.
  • Posibilități: Rotația pe funcțiile disponibile, în diverse departamente ale companiei, atât în țară cât și în străinătate.
  • Avantaje: viziune largă despre mediul de afaceri, creștere rapidă în carieră, experiență profesională dobândită de la cei mai buni specialiști din lume, remunerare competitivă.  
  • Cerințe minime: diplomă de master, disponibilitate de a fi angajat, nivel avansat de cunoaștere a limbii engleze, mobilitate maximă, experiență internațională (minim 6 luni).


Criterii de eligibilitate

  • Vârsta cuprinsă între 23 și 28 de ani
  • Cetățenia  Republicii Moldova
  • Absolvent recent al unei facultăţi (master) de bussines şi administrarea afacerii, management, turism şi management hotelier, economie
  • Cunoaşterea limbii engleze (scris şi vorbit) la nivel fluent
  • Activităţi extracuriculare
  • Nu mai puțin de 6 luni de experiență internațională (studii, trai, munca) şi disponibilitate pentru călătorii internaţionale
  • Experiența de a conduce o echipa sau diferite roluri de conducere (muncă, studii, etc.)
  • Experiența de lucru – maxim 3 ani (inclusiv în METRO)
  • Disciplinat(ă) și ambițios /ambițioasă
  • Proactiv (ă) și motivat (ă)
  • Dorința de a învăța


Avantaje METRO Potentials

Dezvoltarea carierei în cadrul unei companii internaționale

  • Dezvoltare profesională și personală
  • Experiență internațională
  • Aptitudini antreprenoriale
  • Dezvoltarea abilităților în domeniul comerțului
  • Contract de muncă și remunerare competitivă
  • Posibilitatea de evaluare a propriilor competențe în cadrul diferitor departamente ale companiei
  • Demararea programului: septembrie 2016


Etapele de recrutare

  • CV, însoțit de scrisoarea de motivare
  • Interviu I
  • Testare
  • Interviu II
  • Susținerea prezentării
  • Centru de evaluare în Europa


METRO POTENTIALS 
are obiectivul  de a pregăti viitorii lideri astăzi!

Persoanele interesate sunt rugate să contacteze

Departamentul Resurse Umane,

METRO Cash & Carry Moldova:

Stăuceni, str. Chișinăului 5, m. Chișinău

e-mail:  resurse.umane@metro.md

tel: + 373 22 300 116; +373 22 405 262


Pentru mai multe informatii acceseaza www.metro-cc.com/metropotentials.


METRO Potentials: impresiile primului participant în program

Dumitru Stanciu este participantul METRO Cash & Carry Moldova în prima rundă a programului METRO Potentials (01.10.2014-30.09.2016)

Dumitru, de ce ai decis sa aplici pentru acest program ? Ce impresii ai despre procesul de recrutare?

 METRO Potentials este un program care pregăteşte tinere talente pentru a deveni viitori lideri ai companiei  Metro Cash & Carry. Programul are ca scop dezvoltarea cunoştinţelor manageriale și antreprenoriale, astfel incât, după doi ani să fim pregătiţi de prima poziţie de management sau o funcție cheie în cadrul companiei.

Posibilitatea de a dezvolta noi competenţe, experienţa internaţională prevăzută în program şi siguranţa  ce o oferă brand-ul german Metro Cash & Carry , m-a determinat să aplic la acest program.

Procesul de recrutare a durat 3 luni. După prima rundă de interviuri şi prezentare către Consiliul de Administraţie METRO Cash & Carry Moldova , am petrecut o zi in Centrul de Evaluare din Varşovia, cu evaluatori de la Metro Group. În prima rundă Metro Potential au participat  50 de candidați din peste 20 de ţari, iar in program au fost selectați 22 de participanţi din  Germania, Spania, Polonia, Croaţia, Portugalia, Ucraina, Rusia, Franţa, Bulgaria, Pakistan, India și China. Pentru mine participarea în program a devenit nu doar o posibilitate de a  învăţa şi dezvolta noi competenţe, dar de asemenea o şansă de a cunoaște obieciurile și cultura diferitor națiuni.

Care au fost concluziile după primul an de program ? Ce poţi să ne povesteşti despre experienţa ta din Ungaria ?

 Participarea în acest program ar fi imposibilă fără îndrumare, de aceea la fiecare etapă a programului am fost ghidat de un coach și un mentor. Am petrecut  6 luni în magazin și  6 luni în oficiul central în Moldova, unde am reuşit să învăţ procesele de bază care au loc în comerț, indicatorii cheie, comportamentul clienților, viziunea managementului. În afară de cunoștințe tehnice, am reuşit să descopăr diferite stiluri de management, calităţi şi principii care stau la baza succesului echipei METRO Cash & Carry Moldova. Din octombrie 2015 pana in aprilie 2016 m-am aflat la METRO Cash & Carry Ungaria, unde împreuna cu un alt coleg din program făceam parte din echipa de Food Service Delivery și participam la dezvoltarea unui proiect complex - livrarea produselor către clienți.

 O astfel de aventură este extrem de interesantă şi distractivă, dar în acelaşi timp deloc simplă. De multe ori te scoate din zona ta de confort, iţi lărgeşte orizonturile şi te face să gândeşti mult mai global. Împreună cu colegii din department, am reuşit să îndeplinim cu succes toate task-urile şi cerinţele din cadrul proiectului, iar eu fără să îmi dau seama am ajuns şi la Farewell Party J

Dupa Ungaria a urmat stagiul de trei luni in Germania. Cum e să înveţi de la cei mai buni experţi în marketing?

Entuziasmat şi plin de energie, “m-am aruncat” in modulul 4 al programului. Dezvoltarea mea pesonală si profesională a urmat în Dusseldorf, Germania,  împreună cu toţi cei 20 de partipicanţi la Metro Potentials din 16 ţări. Timp de 3 luni am activat  la METRO AG Headquarters în cadrul departamentului Global Branding & Activation,  lucrând împreună cu cei mai buni experti in marketing din METRO la proiectul “Effective Touchpoint Selection”. Am contribuit la organizarea celui mai important eveniment din lumea METRO”  organizat in anul 2016 „ Own Bussines Day” . Am învăţat ce inseamnă eficienţă şi obiective livrate la cronometru” , ce însemnă priorităţi şi plăcerea de a lucra intr-o echipă multiculturală.  A fost “ taugh but exciting”, cred este cea mai potrivită combinaţie pentru acea experienţă.  

Pe lângă faptul că am descoperit lumea marketingului şi tendinţele de pe piaţă în acest domeniu, am avut şansa unică de a cunoaşte persoanele care stau la conducerea METRO AG, ca de exemplu CEO Olaf Koch sau Heiko Hutmacher CHRO. O simplă discuţie cu astfel de persoane inspiră  enorm de mult.

Care au fost provocările şi unde ai reuşit să ti depasesti propriile limite ?

În paralel cu învățarea proceselor operaționale, programul presupune și  îndeplinirea unor poiecte în cadrul fiecărui bloc, timp în care am învăţat să activez mai productiv în echipă, să-mi organizez timpul mai eficient şi să-mi expun viziunea într-un mod mai clar. Este interesant, provocator şi uneori  dificil, deorece trebuie să fii o persoană organizată, flexibilă şi plină de curaj.

Pentru cine ai recomanda acest program și de ce ?

Recomand programul METRO Potential studenţilor pasionaţi de comerț și lucru cu clienți; care îşi doresc o carieră și dezvoltare personală. Programul a fost creat pentru tinerii care apreciaza învăţarea prin practică zilnică, ştiu să pună întrebări pertinente, sunt în cautare de provocări şi îşi doresc să fie parte a viitoarei generaţii de lideri Metro Cash & Carry.

Dupa finalizarea programului, in octombrie 2016, Dumitru a preluat funcţia de Junior Marketing Manager, în cadrul METRO Cash & Carry Moldova, fiind responsabil de strategia de marketing şi comunicare a companiei. Dumitru a lansat strategia de comunicare pe reţelele sociale a companiei şi este cel care ţine legătura cu clienţii şi prin intermediul lumii virtuale.

 

Multumim Dumitru!